- остваривање права гарантованих међународним
и националним документима
- прихватање права и одговорности
- уважавање личности ученика
- свестран развој ученика
- искуство тимског рада
- учење о различитости и недискриминаторском
понашању
- јасна и благовремена информисаност свих
ученика
- могућност утицања на одлуке битне за ученике
- квалитет сарадње између ученика и наставника
- веће задовољство радом и животом у школи
За родитеље
- одговорна деца која су свесна својих могућности
и спремнија на бољу комуникацију
- лакше идентификовање потреба свих страна
- боља сарадња и задовољство школским процесом
- мањи број конфликтних ситуација које настају
услед незадовољства школским животом између родитеља и деце
- примена научених вештина (прихватање различитих
мишљења, толерантност, могућност аргументованог дискутовања...) у породичном
животу кроз обострано учење и контат
- активно укључивање у школски процес
За школу и наставнике
- боља сарадња и комуникација са ученицима
- упознавање са жељама и потребама ученика
- смањивање одговорности и подела обавеза
- задовољство доношеним одлукама, без присиле
- смањивање времена које се троши на увођење
реда и дисциплине у свакодневном раду
- лакша адаптација на промене
- веће задовољство радом и животом у школи
За локалну заједницу
- лакше упознавање са потребама ученика и
адекватно прилагођавање локалних акција
- лакша и боља информисаност о животу у школи
- боља расподела наменских средстава
- могућност двосмерне комуникације ради реализације
заједничких циљева
- квалитет рада школа се побољшава чиме се
побољшава квалитет живота у локалној заједници
|
|